torsdag 5. februar 2009

Unnskyldninger, unnskyldninger

Okei, det er en grunn til at det tar dager, i blandt uker til og med (noe som resulterer i et halvt århundre i bloggerverden), før jeg får oppdatert med nye innlegg her. Du føler deg kanskje litt tom, og muligens har du dødd litt innvendig hver gang du håpefullt har surfa deg inn hit og kommet frem til det samme gamle innlegget. Vel, nå skal du få se hva jeg har jobbet med!:
1) Først og fremst har vi hovedproduksjon. Hele dramaklassen min har satt opp "As you like it" (eller "Som dere vil ha det", men vi ville ha dét med engelsk tittel) av Shakespeare. Alle har visse ansvarsområder, og selvfølgelig en rolle eller to i stykket. Selv spiller jeg Jacques, den melankolske, lett feminine (Jeg er en jente som spiller mann. Kan jeg noe for at rollen min automatisk blir litt jentete?) hoffmannen som sliter med å innse hvor patetisk han er. Han gjør alle mulige triks for å imponere kompisene sine i hoffet med det ene og det andre uttrykket. Det eneste vettuge han sier er vel "all verden er en scene"-monologen. Jeg har også vært produksjonsleder og pr-sjef for sakene, så derfor lagde jeg plakaten for stykket! Tædæææ! 2) Jeg begynte med denne før hovedproduksjon, og det var egentlig meningen å poste dette her litt tidligere, men, men. Her er det:Jeg hadde tenkt til å kalle det "Ghosts play cricket, too, y'know", fordi jeg syntes hagen minnet meg litt om hagepartyet hjertedronningen har i "Alice i Eventyrland", og folka i bildet var spøkelser etter giljotinerte hoffgjester hos dronningen. Men så ombestemte jeg meg, fordi jeg ikke fikk flamingocricketklubber til å passe helt inn. Så for nå er det mer eller mindre tittelløs.

Ingen kommentarer: